dormakaba
Newspapers

Snart dags för Äldreomsorgsdagarna 2017

​​​​​​​Den 26 och 27 oktober är det dags för Äldreomsorgsdagarna 2017 på Stockholmsmässan i Älvsjö. Under två dagar hålls åtta storföreläsningar och ett tjugotal seminarier inom ledarskap, vård och rehabilitering, psykisk hälsa och biståndsbedömning, teknik som stöd samt social omsorg. I år kommer även säkerhetsföretaget dormakaba att vara på plats för att demonstrera hur deras välfärdsteknik kan underlätta i äldreomsorgens vardag.

Föreläsarna för Äldreomsorgsdagarna 2017 är bland andra Yngve Gustafson, professor i geriatrik, Åsa Nilsonne, psykiater och professor i medicinsk psykologi, Ingmar Skoog, professor i psykiatri, Miia Kivipelteo, professor i klinisk geriatrik samt Åsa Regnér (S), barn-, äldre- och jämställdhetsminister. Årets moderator är debattledaren Gabriella Ahlström och hedergäst under dagarna är Sveriges äldsta bloggerska Dagny Carlsson, snart 105 år.

dormakaba kommer att vara på plats för att demonstrera sitt trygghetslås TouchGo, utvecklat med så kallad RCID- teknologi. Teknologin baseras på kroppens naturliga elektrostatiska laddning och känner av om det finns en behörig transponder med sig – vilket resulterat i ett enkelt, bekvämt och säkert lås som varken kräver nycklar, kod eller passerkort.

För mer information om Äldreomsorgsdagarna, besök https://www.gothiafortbildning.se/konferenser/aldreomsorgsdagarna

För mer information om TouchGo, besök https://dormakabatouchgo.se/

Datum:
 26–27 oktober 2017.
Plats: Stockholmsmässan i Älvsjö, Stockholm.
dormakaba finns i monter A03:11