dormakaba
Newspapers

Seca Solutions AS

dormakaba kjøper Seca Solutions AS og utvider tilbudet av komplette adgangsløsninger for flyplasser i Skandinavia og Baltikum (Scanbalt)

Oslo, 6. mars 2017 – dormakaba har kjøpt det Norges-baserte Seca Solutions AS.

Med oppkjøpet av Seca, en ekspert på fysisk adgangskontroll og flyplassløsninger i Norge, styrker dormakaba tilstedeværelsen og ekspertisen sin på det norske markedet og i Scanbalt-regionen.

“Oppkjøpet av Seca er et naturlig skritt i implementeringen av strategien vår for dormakaba Scanbalt generelt og Norge spesielt“, sier regionssjef Peter Larsson. “Vi øker tilbudet vårt som leverandør av komplette dør- og adgangsløsninger samt for flyplasstjenester i Scanbalt-regionen, inkludert modernisering.”

Seca Solutions ble etablert i 2004 og er basert i Stavanger (Norge). De tilbyr totalløsninger for fysisk sikkerhet, adgangssystemer og kundestøtte for dørmiljøer. Seca har 9 ansatte og en omsetning på NOK 45 millioner i 2016.

Med dormakabas produktportefølje og Secas ekspertise på installasjon og kundestøtte, kan dormakaba tilby kundene i Norge mer effektiv hjelp og en bredere produktportefølje.

Mer informasjon:

Peter Larsson